Digitální televize na rozcestí?
Jak dlouho ještě vydrží terestrické televizní vysílání? Nenahradí ho postupně streamovací služby a optika až do domu společně s mobilními sítěmi 5G? A proč se po letech příprav na rozhlasovou digitalizaci ministerstvo kultury rozhodlo zachovat analogové rozhlasové vysílání v FM pásmu?
To jsou zásadní témata odborné konference DIGIMEDIA
2021, která se uskuteční již po šestnácté příští středu 22. září 2021 v Kongresovém
sálu České televize v Praze na Kavčích horách.
Na akci se sejdou všichni klíčoví hráči z oblasti
televizního a rozhlasového vysílání, ale také mobilních a internetových služeb.
Přechod na DVB-T2 a aktuální stav terestrického televizního vysílání v tuzemsku
zhodnotí náměstek ministra průmyslu a obchodu Petr Očko a předsedkyně Rady
Českého telekomunikačního úřadu Hana Továrková, o rozvoji digitálního vysílání
České televize promluví generální ředitel Petr Dvořák. Pohled operátorů sítí na
aktuální situaci zprostředkují Vít Vážan, generální ředitel Českých
Radiokomunikací a Jakub Juhas, výkonný ředitel společnosti Digital
Broadcasting. O vývoji placených televizních služeb a televizní reklamy
pohovoří ředitelka agentury Atmedia Michaela Vasilová a pohled na vývoj
televizního trhu mezi dvěma digitalizacemi nabídne Tereza Šimečková,
předsedkyně představenstva výzkumné agentury Nielsen Admosphere.
Jak se daří červenému tlačítku?
Tématu 5G sítí a jejich využitelnosti pro
televizní vysílání se budou na konferenci věnovat výkonný předseda Asociace
provozovatelů mobilních sítí (APMS) Jiří Grund a ředitel odboru správy
kmitočtového spektra ČTÚ Jiří Duchač, statistikám využívanosti HbbTV v českých
domácnostech pak Ad Intel Business Director agentury Nielsen Admosphere Tomáš
Hynčica a ředitel sekce regulace Českých Radiokomunikací Marcel Procházka. O
streamovacích službách pohovoří Head of Digital ve společnosti CME Daniel Grunt
a výkonný ředitel sekce Nová média v České televizi Marek Doležel.
Debata v třetím bloku konference o digitálním
rozhlasovém vysílání bude letos o něco bouřlivější než v předchozích letech.
Ministerstvo kultury coby garant strategie přechodu na DAB+ totiž poprvé připustilo,
že oproti původním plánům Česká republika nebude vypínat analogové rozhlasové
vysílání v FM pásmu, a tudíž k žádnému řízenému přechodu na DAB+ nedojde. Jak
tuto otočku o 180 stupňů vnímají zástupci rozhlasového trhu a operátorů sítí?
Debatovat na toto téma přijdou technický ředitel
České televize Karel Zýka, ředitel vnějších vztahů společnosti Digital
Broadcasting Martin Roztočil, ředitel sekce regulace Českých Radiokomunikací Marcel
Procházka, výkonný ředitel společnosti RTIcz Roman Kropáček, ředitel
společnosti Teleko digital Tomáš Řapek, člen Rady pro rozhlasové a televizní
vysílání Milan Bouška a ředitel odboru správy kmitočtového spektra ČTÚ Jiří
Duchač.
Konference DIGIMEDIA 2021 se koná pod záštitou
ministerstev průmyslu a obchodu a kultury, Rady pro rozhlasové a televizní
vysílání a Českého telekomunikačního úřadu. Generálním partnerem akce je Česká
televize a Český rozhlas, hlavními partnery České Radiokomunikace a společnost
Digital Broadcasting. Mediálními partnery pak časopis Marketing a Media a
odborné servery ICT Network News, B2B Network News, MediaGuru.cz,
Televizníweb.cz a Averia. Pořadatelem konference je Asociace českých reklamních
agentur a marketingové komunikace.
Zveřejněno: 16. 09. 2021