Herní průmysl boří rekordy a láká hackery
V srpnu 2008 se rozhodlo několik španělských časopisů oslavit hráče videoher a položit tak základ Dne hráčů, který se slaví 29. srpna. Jak vyplývá z dat společnosti Statista, v roce 2021 po celém světě je více než 3,2 miliardy hráčů videoher.
Videoherní průmysl už dávno přerostl filmový průmysl a koronavirová
pandemie vzestup videoher ještě umocnila. Podle IDC dosáhl videoherní průmysl v
roce 2020 tržeb ve výši 179,7 miliard dolarů. A kde jsou peníze, tam jsou i
hackeři, navíc počet kyberútoků na organizace po celém světě celkově roste.
Když srovnáme průměrný týdenní počet útoků na jednu organizaci ze začátku
března a ze začátku srpna, podle dat kyberbezpečnostní společnosti Check Point
Software Technologies vidíme alarmující nárůst útoků o 27 %.
Herní společnosti v hledáčku kyberzločinců
Hackeři vidí v herních společnostech lukrativní cíle, sledujeme tak
útoky, které stojí organizace miliony dolarů. Oběťmi ransomwaru a vyděračských
technik se staly například Capcom, tvůrce legendárních sérií Street Fighter,
Mega Man, Resident Evil, Devil May Cry a Monster Hunter, nebo společnost CD
PROJEKT RED, která stojí za hity jako Zaklínač nebo Cyberpunk 2077. Nedávno
čelila útoku a krádeži dat a zdrojového kódu také jedna z největších
herních společností na světě Electronic Arts.
Útoky na hráče
Ale terčem kybernetických hrozeb a útoků nejsou jen herní společnosti,
ale i hráči. Obrovská herní komunita, která aktivně používá moderní technologie
a má zkušenosti s mikrostransakcemi a online platbami, je velmi
atraktivním terčem. Je potřeba si uvědomit, že hráči mohou být prostředníkem
k útokům na organizace nebo k jejich vydírání.
Většina her navíc využívá mikrofon nebo třeba kameru, takže
v případě úspěšného útoku se hackeři dostanou k množství citlivých
informací, mohou oběti odposlouchávat a špehovat. Největším problémem jsou
ovšem krádeže účtů. Kyberzločinci se snaží najít takové zranitelnosti, které by
jim umožnily masivní ovládnutí herních účtů a získali přístup ke kreditním
kartám a financím. Mnoho hráčů si toho navíc ani nemusí všimnout, pokud
útočníci kradou pravidelně a po malých částkách.
Výjimkou nejsou ani nejrůznější phishingové podvody, které cílí na hráče
populárních her. Útočníci se snaží nalákat oběti na odměny a bonusy a potom na
napodobeninách oficiálních stránek ukrást například přihlašovací údaje.
Check Point již dříve odhalil zranitelnosti v populární hře Fortnite,
které mohli hackeři zneužít ke krádeži účtů, dat a peněz nebo
k odposlechům a špehování. Zranitelnosti byly objevené také v herním
klientovi Origin společnosti Electronic Arts. V případě zneužití by tyto
zranitelnosti mohly vést ke krádeži hráčských účtů a identity.
Jak se tedy mohou hráči chránit?
Aby si všichni hráči užili nejenom svůj den, ale i jakýkoli jiný hrací
den, je potřeba dodržovat základní bezpečnostní postupy:
- Zcela zásadní je používat
dvoufaktorové ověřování (2FA), které minimalizuje hrozbu případného útoku.
Při přihlášení k účtu z nového zařízení bude vyžadován bezpečnostní kód, tedy
pojistka, která hráčům může ušetřit hodně problémů a finančních ztrát.
- Současně je nutné
pravidelně aktualizovat operační systém a aplikace, a eliminovat tak
všechny známé bezpečnostní slabiny.
- Hráči mobilních her by
nikdy neměli stahovat aplikace z neoficiálních zdrojů a obchodů. Ale
i do oficiálních obchodů občas pronikne nějaká malwarová aplikace, proto je
nutné používat bezpečnostní řešení, které dokáže proaktivně vyhledat a
zastavit hrozby, ještě, než mohou způsobit nějaké škody. Například Check Point Harmony Mobile chrání
podniková mobilní zařízení před kyberútoky a poskytuje ochranu
v reálném čase i před těmi nejpokročilejšími hrozbami. ZoneAlarm
Mobile Security chrání soukromá mobilní zařízení před ransomwarem,
krádežemi dat a přihlašovacích údajů a nebezpečnými Wi-Fi sítěmi.
Ilustrativní
obrázek: Pixabay
Zveřejněno: 29. 08. 2021