Nový trik podvodníků: Straší, že jste byli napadeni hackerem
Stále častěji se objevuje nový trik podvodníků vydávajících se za pracovníky banky, kteří zjistili napadení bankovního účtu a snaží se oběť přesvědčit, že jediná cesta k ochraně je převedení financí na jiný účet. Útočníci k přesvědčování využívají nejčastěji telefonního hovoru.
Podobných
útoků celosvětově přibývá a zaznamenáváme i nárust takových kampaní v českém
jazyce. Z pohledu kybernetické bezpečnosti jsou lidé nejslabším článkem a často
naletí útočníkovi na špek. Nejčastěji se setkáváme s tzv. generickými útoky –
útočník zvolí v daném čase populární téma a používá nadefinovaný scénář na
potenciální oběti. Takové pokusy lze rozeznat a měly by se bezodkladně nahlásit
příslušným orgánům.
Horší ale je,
pokud se jedná o útoky cílené. V takovém případě se útočník zaměří na svou
oběť, zná její záliby, rutiny a dle toho vymýšlí taktiku útoku. Rozpoznat, že
se jedná o útok, bývá často velmi náročné i pro IT profesionály. Z těchto
důvodů je nutné myslet na zabezpečení počítačů, mobilních telefonů, ale i
síťových prvků, které každodenně používáme.
Michal
Merta, odborník na bezpečnost a ředitel Cyber Fusion Centra v Accenture ČR (na obrázku)
Zveřejněno: 28. 04. 2021