Sonos přiznává problémy s praskajícími zvuky
Výrobce reproduktorů Sonos přiznal problémy týkající se jeho soundbaru Sonos Arc, na které si někteří uživatelé soundbaru stěžovali už od konce roku 2020.
Problémy
se specificky točí okolo hlasitých praskajících zvuků, které se občas vyskytují
při přehrávání obsahu v Dolby Atmos z konkrétních zařízení. K těm patří hlavně
Apple TV 4K a Xbox Series X.
Jedná
se o zařízení, která jako jediná přenášejí obsah s Dolby Atmos přes rozhraní
HDMI jako nekomprimovaný formát PCM s metadaty Dolby MAT 2.0 namísto běžnějšího
komprimovaného bitového přenosu.
Společnost
Sonos prozatím uživatelům radila, aby deaktivovali HDMI CEC a přišli tak o
možnost ovládání HDMI, případně aby zcela deaktivovali Dolby Atmos a přešli tak
na 5.1kanálový zvuk.
Problém
se evidentně netýká všech uživatelů, ale za přibližně 2,5 roku si na něj
stěžovalo několik stovek lidí. Sonos nyní problém konečně uznal a bude pro něj
hledat řešení, a to i ve spolupráci s „třetími stranami“ (jak se společnost
vyjádřila pro The Verge), tedy s největší pravděpodobností výrobci dotčených
zařízení.
Zveřejněno: 16. 08. 2023