Sonos přiznává problémy s praskajícími zvuky

Výrobce reproduktorů Sonos přiznal problémy týkající se jeho soundbaru Sonos Arc, na které si někteří uživatelé soundbaru stěžovali už od konce roku 2020.

Problémy se specificky točí okolo hlasitých praskajících zvuků, které se občas vyskytují při přehrávání obsahu v Dolby Atmos z konkrétních zařízení. K těm patří hlavně Apple TV 4K a Xbox Series X.

Jedná se o zařízení, která jako jediná přenášejí obsah s Dolby Atmos přes rozhraní HDMI jako nekomprimovaný formát PCM s metadaty Dolby MAT 2.0 namísto běžnějšího komprimovaného bitového přenosu.

Společnost Sonos prozatím uživatelům radila, aby deaktivovali HDMI CEC a přišli tak o možnost ovládání HDMI, případně aby zcela deaktivovali Dolby Atmos a přešli tak na 5.1kanálový zvuk.

Problém se evidentně netýká všech uživatelů, ale za přibližně 2,5 roku si na něj stěžovalo několik stovek lidí. Sonos nyní problém konečně uznal a bude pro něj hledat řešení, a to i ve spolupráci s „třetími stranami“ (jak se společnost vyjádřila pro The Verge), tedy s největší pravděpodobností výrobci dotčených zařízení.

Zveřejněno: 16. 08. 2023