Výsledky výzkumu chování televizních diváků při nadcházející fotbalové události roku 2022
Výzkum na vybraném reprezentativním vzorku z velkých evropských zemí, který mapuje způsob, jakým budou lidé sledovat a prožívat nadcházející fotbalový svátek, zveřejnila společnost TCL Europe. Výzkum byl proveden ve spolupráci se společností Consumer Science & Analytics (CSA) a zahrnoval respondenty ze zemí, jako je Francie, Velká Británie, Německo, Polsko a Španělsko. Výzkum odhalil, že i přes některé rozdíly napříč trhy (většinou z důvodů kulturních odlišností) nadšení pro hru a touha být v přítomnosti blízkých jsou hlavním motivem pro sledování fotbalových utkání.
Ze závěrů výzkumu plyne:
•
61 % dotázaných hodlá sledovat nadcházející
fotbalová utkání. Jedná se především o nadšené fotbalové fanoušky, kteří navíc
budou sledovat zápasy (83 % z nich) i v případě, že jejich národní tým ze
soutěže vypadne.
•
Pro téměř jednoho ze tří dotázaných je sledování
fotbalového zápasu na televizi čas, který si užívá společně se svými blízkými.
•
86 % Evropanů tvrdí, že budou sledovat zápasy
doma, na své televizi.
•
Pokud nebude možné daný zápas sledovat na
televizi, 60 % dotázaných zvažuje jeho sledování na mobilním zařízení.
•
8 % dotázaných hodlá pro tuto mimořádnou událost
koupit nový televizor.
Evropané sledují fotbalová utkání s nadšením
Výzkum odhalil, že dotazovaní vykazují velké nadšení pro
fotbal a 7 z 10 sleduje pravidelně mezinárodní fotbalová utkání. 15 % dokonce
sleduje všechna mezinárodní utkání. 61 % dotázaných bude sledovat vrcholnou
fotbalovou událost roku 2022, což dokládá, že fotbal zůstává prioritním
sportem. Nejvíce v Polsku (73 %), Španělsku (71 %) a Velké Británii (68 %).
Mezi základní důvody pro sledování fotbalových utkání je
podpora národního týmu (50 %) a také nadšení pro sport (35 %). Téměř pětina
respondentů (18 %) bude sledovat fotbalová utkání z důvodu, že mezi hráči bude
některá z oblíbených fotbalových hvězd.
Důležitým zjištěním je fakt, že drtivá většina (83 %) bude
sledovat fotbalová utkání dále i v případě, že jejich národní tým vypadne.
Nejvíce pak v Polsku (88 %). Na druhé straně respondenti ze zemí jako Německo
nebo Francie ztratí zájem o fotbal v případě, že jejich tým vypadne. Ve
sledování by v takové případě pokračovalo jen 19 % z dotázaných v Německu a 17
% ve Francii.
Pokud jde o předpověď celkového vítěze, pak Španělé věří
svému týmu nejvíc (51 % věří v možné vítezství svého týmu a na škále od 1 do 10
hodnotí reálné šance sedmičkou). Na druhé straně většina Britů (73 %),
Francouzů (66 %), Němců (66 %) a Poláků (61 %) věří svému týmu na celkové
vítězství méně a šance na celkové vítězství určují na škále od 1 do 10 šestkou.
Sdílené nadšení pro sport zůstává klíčovým elementem sledování fotbalového
utkání
Většina dotázaných (85 %) se chystá sledovat fotbal s někým
dalším, jako je partner nebo partnerka (43 %), členové rodiny (40 %) nebo
přátelé (39 %). Ve výsledku pak 86 % dotázaných Evropanů bude sledovat
nadcházející fotbalová utkání na svých televizorech doma.
Výzkum odhalil některé kulturní rozdíly. Britové (30 %) a
Španělé (28 %) zvažují, že budou sledovat utkání v hospodě nebo restauraci,
pokud jej nebudou sledovat doma, zatímco Němci (35 %) a Francouzi (34 %) budou
sledovat zápasy na televizi u některého ze svých přátel.
Jak nepromeškat jediné utkání
Více než 60 % dotázaných nechce přijít o utkání nebo jeho
část, a pokud jej nebude moci sledovat na televizi, využije své mobilní
zařízení. Francouzi (51 %) a Britové (50 %) upřednostní chytrý telefon, Poláci
(50 %) a Španělé (42 %) využijí počítač, Němci (38 %) pak tablet.
Užít zápasy naplno
Fotbalová utkání se mohou stát i motivem pro koupi nového
televizoru, jež zajistí lepší zážitek. 8 % respondentů sdílí tento názor, ve
Španělsku pak až 10 %. Většina respondentů, kdo hodlají investovat do nového
zařízení, hledá větší formát televize a lepší kvalitu obrazu (48 %). Ve Francii
upřednostňují nové technologie (41 % ve srovnání s celoevropským průměrem 32 %)
a Španělé dávají přednost konektivitě a chytrým funkcím (42 % ve srovnání s
celoevropským průměrem 32 %).
Zveřejněno: 18. 11. 2022